Försäkring
Allmänt
I din upplevelse ingår alltid försäkring, helt utan extra kostnad. Försäkringen gäller för den eller de personer som genomför en Greatdays-upplevelse inom Norden. Tiden för genomförande av upplevelsen samt resa till och från upplevelsen täcks av försäkringen.
Är olyckan framme och du skadas i samband med genomförande av en upplevelse, vänder du dig i första hand direkt till den arrangör som är ansvarig för upplevelsen. I andra hand vänder du dig till AIG Europe Limited som är ansvarigt försäkringsbolag för denna försäkring.
Försäkringens omfattning
Försäkringen täcker bland annat kostnader för läkar- och sjukhusbesök samt behandling efter skada, samt resekostnader som uppkommer i samband med vårdbesök efter olycka. Förlorad personlig lösegendom ersätts med nyvärde.
Notera att kostnader som beräknas överstiga 10 000 kr ska godkännas av AIG. För fullständiga försäkringsvillkor kan du ladda ned följande PDF.
Skada ska anmälas till AIG
Tänk på att bifoga eventuell polisanmälan, läkarintyg, alla kvitton och/eller anmälan till transportföretag i original då du gör anmälan. Du når AIG skadeavdelning på telefonnummer: 08-506 920 20. Säkerhetsföreskrifter och anvisningar måste följas för att full ersättning ska lämnas vid skada. Skador regleras efter de fullständiga försäkringsvillkoren för AIG Europe Limited Group Plus Tjänstereseförsäkring.
Anmälan görs på skadeanmälningsblankett som du kan hänta här.
AIG Europe Limited Skadeavdelningen
Box 3506
103 69 Stockholm